tous_aplica_una_innovadora_metodologia_con_el_analisis_de_las_aguas_residuales_en_busca_de_restos_de_covid-19

Tous aplica una innovadora metodologia amb l'anàlisi de les aigües residuals a la recerca de restes de Covid-19

Els estudis descarten cap presència de la pandèmia en el nucli urbà

L'Ajuntament de Tous ha aplicat en els últims dies una innovadora metodologia per a complementar la seua lluita contra la pandèmia de la Covid-19. Es tracta de l'anàlisi de les aigües residuals per a millorar el monitoratge de l'evolució de la malaltia.

Les investigacions no han reportat cap existència en les aigües de Tous, per la qual cosa és, hui dia, una localitat lliure del virus. Aquesta tècnica pionera permet diagnosticar de manera primerenca l'evolució de la pandèmia a través de l'anàlisi de les aigües residuals en l'entrada de les depuradores i en els embornals de les ciutats i pobles i possibilita delimitar concentracions d'unitats genòmiques del virus presents per litre d'aigua en edificis i cases, ja que el Coronavirus deixa un rastre genètic que es manté en el cos dels infectats durant al voltant de vint dies i és expulsat mitjançant els excrements i altres mètodes de secreció, amb el que arriba a les xarxes de sanejament des del primer dia de la infecció, encara que el pacient siga asimptomàtic. Segons exposa el primer tinent d'alcaldia, Juanra Báguena, el nou sistema no pretén substituir “als tests que el sistema sanitari està practicant, ni tampoc a la responsabilitat de la ciutadania, que ha de continuar en el manteniment de la distància social, la neteja personal i l'ús de màscares però és complementari i suposa una eina més en la lluita contra la pandèmia, en la qual res està de més”. El consistori que dirigeix Cristóbal García busca amb tot avançar-se a la possible propagació del virus. “Continuarem amb les mesures de prevenció com estem fent fins ara. Aquests mostrejos els realitzarem periòdicament.

Recomanem, encaridament, que és necessari continuar amb les mesures de prevenció sanitàries, donat l'augment de casos que s'estan registrant tant a la Comunitat Valenciana i a la resta d'Espanya”, va ratificar Baguena.