paellas-tous-2019-34

Tous suspén les festes i la programació cultural

L'Ajuntament de Tous s'ha vist obligat a suspendre les festes que tots els anys se celebren a principis de setembre en honor a San Miguel, Sant Roque, Santa Bàrbara i la Virgen del Rosario. El consistori que dirigeix Cristóbal García va prendre la decisió (amb unanimitat amb la corporació municipal, el retor i la comissió creada pel 50 aniversari del trasllat del poble) esta setmana davant la impossibilitat de poder garantir la normal celebració d'uns actes que tots els anys reuneixen a centenars de persones. L'equip de govern (que compta amb Víctor Grau com a responsable de les festes) ja portava diversos mesos organitzant els festejos però l'Alerta Sanitària per la propagació de la pandèmia de la Covid-19 ha trastocat els plans i ara s'ha volgut fer pública la decisió perquè es veuen amb la impossibilitat de seguir amb l'organització, donada la incertesa en les mesures que s'han de seguir amb la denominada Nova Normalitat. “Els actes s'estan suspenent a tot arreu perquè les autoritats sanitàries prohibeixen les concentracions de centenars de persones. És una autèntica pena però ens veiem en l'obligació de suspendre els nostres festejos perquè podria suposar un perill per a la nostra població, que ha superat la crisi sanitària de manera exemplar i que ara ha de continuar amb la responsabilitat que l'ha caracteritzada”, explica l'alcalde, Cristóbal García. Les celebracions toueres són tots els anys una de les més concorregudes de la zona pel potencial dels actes organitzats.

El consistori, a més, tampoc celebrarà la Setmana Cultural que tots els anys tenia lloc pel mes de juliol, a més de suspendre actes culturals que estaven previstos per a l'estiu o el concurs literari que porta anys celebrant-se en la localitat i que ha concentrat les obres de magnífics escriptors i escriptores gràcies als premis econòmics que reparteix l'ajuntament, que en la secció cultural està dirigida per Alicia Ramos. Tampoc tindrà lloc l'escola d'estiu i la celebració del 50 aniversari del trasllat del poble a la seua ubicació actual. Durant mesos, una comissió havia treballat en l'organització de diversos esdeveniments, cas d'una romeria, i s'havia situat com un dels punts culminants de l'any. Tindrà lloc en 2021.

caValencià